SLAAPCURSUS

EEN GOEDE NACHTRUST I.S.M. DE BEWEEGFABRIEK

Als ik nu maar weer 1 nacht lekker zou slapen…..
Een herkenbare wens van mensen bij wie slapen een ‘ding’ is geworden. Er ontstaat langzaamaan een neerwaartse spiraal waarbij zowel fysiek als mentaal steeds duidelijker wordt dat verandering van groots belang is. U herkent uzelf in (een deel van) het volgende; u kunt niet meer helder denken, uw concentratie is slechter, u heeft een korter lontje, u bent vergeetachtig, u bent onhandiger, hebt vagelijke lichamelijke klachten, hebt steeds minder zin en moed om te bewegen/sporten en wordt niet verkwikt wakker. Tijd voor verandering!

Wenst u uw slaapprobleem aan te pakken en u geheel onder te dompelen in de daarvoor benodigde kennis, vaardigheden en oefeningen die direct toepasbaar zijn in uw dagelijks leven? Wil u dit doen in een verzorgde, warme en comfortabele omgeving, onder begeleiding van een slaapexpert? Dan past het slaaparrangement van De Beweegfabriek – Zorghotel Merlinde perfect bij u! In ruim twee dagen leert u slaap te bezien vanuit een 24-uurs perspectief. U vergaart inzicht, kennis, vaardigheden en oefeningen om zelf uw slaapprobleem aan te pakken. Hierbij staan zelfwerkzaamheid en gedragsverandering centraal.

DATA SLAAPARRANGEMENTEN:

  • 06/03/2020 tm 08/03/2020 (inschrijven mogelijk tot 24 februari 2020)
  • Losse data mogelijk op aanvraag.
BEKIJK HET ZORGHOTEL

Inclusief spa & sauna

Wandeling Kloostertuin

Verwenpakket

WEEKEND SLAAPARRANGEMENT

995inc. btw
  • 2 OVERNACHTINGEN IN EEN LUXE 4 STERREN HOTEL
  • INCLUSIEF HEERLIJK ONTBIJTEN, LUNCHEN EN DINEREN IN BISTRO MERLINDE
  • ONGELIMITEERD FRISDRANK, VRUCHTENSAP, KOFFIE EN THEE
  • THEORIE, PRAKTIJK & IMPLEMENTATIE I.S.M. DE SLAAPOEFENTHERAPEUT
ONLINE INSCHRIJVEN

MEER INFORMATIE

Met haar ervaring als oefentherapeut Mensendieck, slaapoefentherapeut, docent, adviseur en trainer is Jolinda Glaudemans de persoon bij uitstek om u te begeleiden uw slaapproblemen aan te pakken.

Contacteer de slaapoefentherapeut Jolinda rechtstreeks met al uw vragen:

Slaap is de periode binnen 24 uur waarin gewerkt wordt aan fysiek en mentaal herstel. Het kwalitatief goed doorlopen van een totaal van 3 á 5 slaapcycli maakt dat u de volgende ochtend weer verkwikt aan een nieuwe dag kunt beginnen.

Wanneer kan je spreken van een goede slaapkwaliteit? Dat is afhankelijk van het volledig doorlopen van 3 á 5 slaapcycli. Zowel de diepe slaap, voor fysiek herstel als de droomslaap voor mentaal herstel zijn betekenisvol voor de kwalitatief goede slaap.

Feitelijk begint de kwaliteit van de slaap al overdag. Dat wat overdag wordt gedaan of niet gedaan draagt bij aan de slaapkwaliteit. Voor de diepe slaap is het b.v. voorwaardelijk dat men lichamelijk beweegt en daarnaast kan ontspannen, voor de droomslaap is het van belang dat men mentaal tot rust kan komen. Vaardigheden die niet in de nacht, maar juist overdag geoefend moeten (blijven) worden.

  • Licht – Donker
  • Bewegen vs. Sporten
  • Voeding & Alcohol
  • Dagelijkse informatiestroom
  • Gedachten & Piekeren
  • Cognitieve Gedragstherapie

We verzorgen een aantal slaaparrangementen op vaste data:

06/03/2020 tm 08/03/2020

Losse data mogelijk op aanvraag. Dit is dan niet met het arrangement en kosten en het programma kunnen afwijken.